روش های موثر در افزایش بازدید و فروش در سوشال مدیا

بدون شک دغدغه هر فروشنده ای افزایش فروش و افزایش محبوبیت محصولش در بین رقباست؛ به خصوص در این روزها که اکثر کسب و کارها به دلیل بازدهی بالا در بستر فضای مجازی فعالیت خود را گسترش داده اند. اگر شما نیز این دغدغه را دارید، حتما دانستن روش های موثر در افزایش بازدید و فروش در سوشال مدیا برایتان مفید خواهد بود.

در این مقاله قصد داریم چند مورد از این روش ها را برای شما شرح دهیم تا به شما در موفقیت کسب و کارتان کمک کنیم.

  1. صداقت رمز موفقیت: همیشه با مشتریان خود در خصوص محصولات و سرویس های خدماتیتان صادق باشید. از کم شروع کنید و به تدریج کار خود را افزایش دهید و بیش از حد توان به مشتری وعده ای ندهید که بعدا نتوانید برآورده کنید. چرا که این به شدت روی مشتریهایتان اثر منفی میگذارد و آنها را نسبت به شما و برندتان بدبین می‌کند.
  2. گوگل ادز: استفاده از افزونه هایی مانند گوگل ادز، باعث می‌شود تبلیغات در صفحه جستجو شانس بیشتری برای دیده شدن و دریافت کلیک داشته باشد و درنهایت اگر مسیر ارائه محصولتان در سوشال مدیا را درست پیموده باشید منجر به فروش بیشتر می‌شود.
  3. رضایت مشتری: رضایت مشتریان قدیمی را به نمایش بگذارید تا اعتماد مشتریان جدید را جلب کنید. این رضایت می‌تواند شامل نمونه کارهای قبلی یا نظرات و کامنت های آنها باشد.
  4. تخفیف و جایزه: برای مشتریان جدید تخفیف و مشوق قرار دهید، مثلا ارائه یک جلسه مشاوره رایگان، ارائه بخشی از محصول یا خدمات به صورت رایگان و یا تخفیف ویژه برای معرفی برندتان به دیگران.
  5. ارتباط دوباره: با مشتریان قدیمیتان که مدت زیادیست از شما خرید نکرده اند از روش های مختلف مانند ایمیل، سامانه پیامکی یا تماس تلفنی ارتباط برقرار کنید و محصولات جدید خود را به آنها معرفی کنید.
  6. کیفیت شرط اول: در طراحی وب سایت و تصاویر محصولات خود با بالاترین کیفیت عمل کنید چرا که مشتریان دائما برای محصولات موردنیازشان سرچ می‌کنند و هرچه وبسایت شما قوی تر و جذابتر باشد، گویا شما احترام بیشتری برای محصول یا خدماتتان قائلید و در نتیجه احتمال اینکه مشتریان شما را انتخاب کنند بیشتر خواهد بود.
  7. مخاطبت را بشناس: باید بفهمید که مخاطب شما کجا زندگی می‌کند، چند سال دارد، به چه چیزهایی علاقه دارد و… . شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار سی آر ام این داده ها را دسته بندی کرده و از آنها استفاده کنید.
  8. برای هر پلتفرمی که قصد تبلیغ در آن را دارید استراتژی ویژه ای در نظر بگیرید. مثلا در اینستاگرام محتواهای تصویری و ویدیوهای کوتاه مفید است اما برای لینکدین می‌توان از محتواهای طولانی تر استفاده کرد.
  9. تداوم: برای اینکه در شبکه های اجتماعی موفق باشید لازم است به طور منظم تولید محتوا کنید. در آن پلتفرم ها فعال باشید و با مخاطبانتان تعامل داشته باشید و به سوالاتشان پاسخ دهید. بهترین راه برای زمانبندی و برنامه ریزی تولید محتوا استفاده از تقویم محتوایی است که با استفاده از آن می‌توانید بدانید که چه زمانی در کدام پلتفرم باید محتوای خود را قرار دهید.
  10. تحلیل نتایج: فاکتورهای زیادی هستند که بر تبلیغات در فضای مجازی تاثیر میگذارند. به همین دلیل تحلیل نتایج مهم است. اندازه گیری نتایج می‌تواند اثربخشی کمپین های تبلیغاتی، اهداف و استانداردهایی که آنها دنبال می‌کنند را مشخص کند.
×

 

پشتیبان اسپرسو

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× چجوری میتونم به شما کمک کنم؟