بازاریابی, مارکتینگ

روش های موثر در افزایش بازدید و فروش در سوشال مدیا

روش های موثر در افزایش بازدید و فروش در سوشال مدیا

بدون شک دغدغه هر فروشنده ای افزایش فروش و افزایش محبوبیت محصولش در بین رقباست؛ به خصوص در این روزها که اکثر کسب و کارها به دلیل بازدهی بالا در بستر فضای مجازی فعالیت خود را گسترش داده اند. اگر شما نیز این دغدغه را دارید، حتما دانستن روش های موثر در افزایش بازدید و فروش در سوشال مدیا برایتان مفید خواهد بود.

در این مقاله قصد داریم چند مورد از این روش ها را برای شما شرح دهیم تا به شما در موفقیت کسب و کارتان کمک کنیم.

صداقت رمز موفقیت:

همیشه با مشتریان خود در خصوص محصولات و سرویس های خدماتیتان صادق باشید. از کم شروع کنید و به تدریج کار خود را افزایش دهید و بیش از حد توان به مشتری وعده ای ندهید که بعدا نتوانید برآورده کنید. چرا که این به شدت روی مشتریهایتان اثر منفی میگذارد و آنها را نسبت به شما و برندتان بدبین می‌کند.

گوگل ادز:

استفاده از افزونه هایی مانند گوگل ادز، باعث می‌شود تبلیغات در صفحه جستجو شانس بیشتری برای دیده شدن و دریافت کلیک داشته باشد و درنهایت اگر مسیر ارائه محصولتان در سوشال مدیا را درست پیموده باشید منجر به فروش بیشتر می‌شود.

رضایت مشتری:

رضایت مشتریان قدیمی را به نمایش بگذارید تا اعتماد مشتریان جدید را جلب کنید. این رضایت می‌تواند شامل نمونه کارهای قبلی یا نظرات و کامنت های آنها باشد.

تخفیف و جایزه:

برای مشتریان جدید تخفیف و مشوق قرار دهید، مثلا ارائه یک جلسه مشاوره رایگان، ارائه بخشی از محصول یا خدمات به صورت رایگان و یا تخفیف ویژه برای معرفی برندتان به دیگران.

ارتباط دوباره:

با مشتریان قدیمیتان که مدت زیادیست از شما خرید نکرده اند از روش های مختلف مانند ایمیل، سامانه پیامکی یا تماس تلفنی ارتباط برقرار کنید و محصولات جدید خود را به آنها معرفی کنید.

کیفیت شرط اول:

در طراحی وب سایت و تصاویر محصولات خود با بالاترین کیفیت عمل کنید چرا که مشتریان دائما برای محصولات موردنیازشان سرچ می‌کنند و هرچه وبسایت شما قوی تر و جذابتر باشد، گویا شما احترام بیشتری برای محصول یا خدماتتان قائلید و در نتیجه احتمال اینکه مشتریان شما را انتخاب کنند بیشتر خواهد بود.

مخاطبت را بشناس:

باید بفهمید که مخاطب شما کجا زندگی می‌کند، چند سال دارد، به چه چیزهایی علاقه دارد و… . شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار سی آر ام این داده ها را دسته بندی کرده و از آنها استفاده کنید.

برای هر پلتفرمی که قصد تبلیغ در آن را دارید استراتژی ویژه ای در نظر بگیرید. مثلا در اینستاگرام محتواهای تصویری و ویدیوهای کوتاه مفید است اما برای لینکدین می‌توان از محتواهای طولانی تر استفاده کرد.

تداوم:

برای اینکه در شبکه های اجتماعی موفق باشید لازم است به طور منظم تولید محتوا کنید. در آن پلتفرم ها فعال باشید و با مخاطبانتان تعامل داشته باشید و به سوالاتشان پاسخ دهید. بهترین راه برای زمانبندی و برنامه ریزی تولید محتوا استفاده از تقویم محتوایی است که با استفاده از آن می‌توانید بدانید که چه زمانی در کدام پلتفرم باید محتوای خود را قرار دهید.

تحلیل نتایج:

فاکتورهای زیادی هستند که بر تبلیغات در فضای مجازی تاثیر میگذارند. به همین دلیل تحلیل نتایج مهم است. اندازه گیری نتایج می‌تواند اثربخشی کمپین های تبلیغاتی، اهداف و استانداردهایی که آنها دنبال می‌کنند را مشخص کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *