بیزینس کوچینگ

تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر فروش

تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر فروش

در این نوشته قصد داریم در مورد دیجیتال مارکتینگ و تاثیر آن بر فروش صحبت کنیم. در واقع دیجیتال مارکتینگ به معنای ارائه خدمات و محصولات و معرفی برند از طریق رسانه های الکترونیکی می باشد.

بازاریابی دیجیتال شیوه نوینی را برای کار و ارتباط شرکتها با مشتریان به وجود آورده است و استفاده از استراتژی های بازاریابی دیجیتال به گسترش و افزایش توانایی یک کسب و کار کمک می‌کند.

مشاغلی که از استراتژی های بازاریابی دیجیتال استقبال نمی کنند، فرصت های رشد تجارت و در نتیحه افزایش فروش خود را محدود میکند.

عوامل بسیاری باعث تاثیر گذاری بازاریابی دیجیتال بر رشد تجارت و افزایش فروش می‌شود که ما در اینجا به دو مورد اشاره می کنیم:

1- شناسایی راه  و کانال های افزایش فروش: یکی از بهترین عوامل تاثیر بازاریابی دیجیتال در رشد تجارت این است که می توانید نتایج را تقریباً در زمان واقعی مشاهده کنید.

ابزارهایی وجود دارد که با استفاده از آنها  کانال ها و تبلیغات می توانند بیشترین بازدید را داشته باشد.

مهم‌ترین کاری که باید قبل از شروع هر کار بازار یابی انجام دهید، این است که تصمیم بگیرید چه معیارهایی را می خواهید مطالعه و اندازه‌گیری کنید، به عنوان مثال برای جذب و افزایش مشتری ، باید میزان تبلیغات افزایش پیدا کند. این کار اگاهی از برند را افزایش می دهد.

در نتیحه هنگامی که هدف را بدانید ایجاد آگاهی برای رسیدن به نتیجه دلخواه آسان‌تر می‌شود.

2- برای مشتریان خود ارزش قائل شوید و محتوایی را که برای آنها مهم است ارائه دهید: بخش عمده‌ای از هر استراتژی بازاریابی دیجیتالی، بازاریابی محتوا است.

با ارائه این اشکال محتوا برای بینندگان خود می توانید مطمئن باشید محتوایی را که برای آنها مهم است در اختیارشان قرار داده اید.

جمع بندی:

بازاریابی دیجیتال نحوه ارتباط برند ها با مشتریان و نحوه یافتن شرکت برای تجارت توسط مشتری آن را کاملا تغییر داده است.

اگر شرکتی فاقد حضور و فعالیت در عرصه بازاریابی دیجیتالی  باشد، توانایی برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و پیدا کردن مشتریان جدید را به شدت محدود می‌کند.

همچنین عدم حضور در فضای مجازی منجر به عدم اعتماد به برند می شود.

با این حال اگر شرکتی برنامه قوی بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی را اجرا کند که شامل مواردی مثل رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا می شود، می تواند تاثیر مثبتی در معرفی یک برند داشته باشد و منجربه  افزایش فروش شود.

 

نویسنده مطلب : مهدیه احوال

Back to list

دیدگاهتان را بنویسید